Welcome, Kate :-)

Hello! My name is Kate Ashmore and I come from the United States, more specifically, Florida. I recently received the Fulbright Commission English Teaching Assistantship grant and I’m very excited to be an English Foreign Language Teaching Assistant at Gymnasium Melle for this school year!
 
I was raised in Florida and studied at the University of South Florida in Tampa. There, I received my Bachelor’s Degree in German Studies and have the goal of becoming a German and English language teacher.

Während meiner Zeit hier in Deutschland, besuche ich eine Klasse an der Universität Osnabrück in Anglistik/Germanistik. Ein Hauptteil von meinem Stipendium betrifft das Lernen der deutschen Sprache und den Austausch der Kultur; dazu bin ich auch eine Studentin. Ich möchte mit den Schülerinnen und Schüler über die Unterschiede und Gemeinsamkeiten zwischen Deutschland und Amerika sprechen und staunen. Ich freue mich auf alles, was wir zusammen lernen können.